loading...
فروش پرینتر hp
فروش کارتریج hp بازدید : 27 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

چاپگر جوهرافشان یک انتخاب مناسب برای اکثر افرادی است که می‌خواهند از چاپگر در مصارف خانگی و تحقیقاتی کوچک استفاده کنند. ولی انتخاب چاپگر جوهرافشانبرای کسانی که می‌خواهند تنها کیفیت بالایی در چاپ داشته باشند، مناسب نیست. سازندگان پرینتر از یک سیاست شبیه به فروش تیغ صورت تراشی در فروش پرینترهای خود استفاده کرده‌اند. در این روش می‌توانید با قیمت نه چندان زیاد، یک تیغ مناسب را خریداری کنید. اما بعد از مدتی استفاده، باید مقدار زیادی پول برای تعویض تیغ‌های کند شده بپردازید که در مقایسه با قیمت کلی خود تیغ کمی بالا است.
داستان خرید کارتریج برای چاپگر جوهرافشان نیز همین‌طور است. زیرا شما پرینتر را با قیمت تقریباً پایین خریداری می‌کنید. ولی وقتی می‌خواهید کارتریج پرینترخود را عوض کنید، قیمتی در حدود یک‌سوم قیمت کل چاپگر را باید بپردازید کهکمی گران به نظر می‌رسد و برای کاربران عمومی به صرفه نمی‌باشد.

چند تکته دیگر :

سرعت : افزایش سرعت چاپگرها یکی از مهمترین عوامل است. در بررسی انجام شده بر روی تعدادی از چاپگرهای لیزری تک رنگ ، سرعت بین 10 تا 18 صفحه در دقیقه در عمل برای چاپ متن می باشد

کیفیت چاپ: چاپگرهای لیزری رنگی ، نمودارهای رنگی و تصاویر گرافیکی دو بعدی را بخوبی چاپ می نمایند،ولی کیفیت عکس های چاپ شده توسط آنان ، قابل مقایسه با چاپگر جوهر افشان نیستند .بهترین روش بمنظور بررسی کیفیت چاپ یک چاپگر ، مشاهده نمونه خروجی تولیده شده توسط آن است .

دقت چاپ : دقت چاپ در چاپگر جوهر افشان بیشتر از چاپ گر های لیزری است

قیمت چاپ هر صفحه: قیمت کارتریج در چاپگرهای جوهر افشانبالا می باشد. قیمت تولید کنندگان برای کارتریج های سه رنگ ، بین 21 تا 38دلار و برای جوهرهای مشکی تک رنگ 12 تا 34 دلار می باشد. معمولا کارتریج هایی که دارای قیمت مناسبتری می باشند از جوهر کمتر استفاده می نمایند. هر کارتریج قادر به چاپ 300 تا 800 صفحه می باشد . لازم است در زمان انتخاب چاپگر جوهر افشان،قیمت تمام شده هر صفحه تک رنگ و رنگی را محاسبه کرده و از آن بعنوان یک پارامتر در تصمیم گیری استفاده شود .بیشتر تولید کنندگان استفاده از کارتریج های با کیفیت بالا را توصیه می کنند.قیمت کارتریج های فوق از کارتریج های معمولی کمی گرانتر بوده ولی حجم جوهر استفاده شده در آنان دوبرابر است . بدیهی است در چنین مواردی قیمت تمام شده چاپ یک صفحه کاهش پیدا خواهد کرد . تولید کنندگانی مانند Canon،‌Epson و HP کارتریج هایی را وارد بازار کرده اند که هر رنگ دارای کارتریج اختصاصی خود می باشد ( در مقابل استفاده از یک کارتریج برای تمامی رنگ ها ) . قیمت کارتریج ها ی فوق نسبت به کارتریج های معمولی اندکی بیشتر است .چاپگرهای لیزر رنگی از یک تونر کارتریج جداگانه برای هر رنگ استفاده می نمایند. در بررسی اولیه بنظر می آید با توجه به قیمت بالای کارتریج این نوع چاپگرها ، قیمت تمام شده چاپهر صفحه بیشتر از پرینتر جوهر افشان باشد، ولی چون هر کارتریج در این نوع از چاپگرها قادر به چاپ 6000 تا 12000 صفحه می باشد ، قیمت تمام شده چاپ یک صفحه در آنان پایین تر از پرینترهای جوهر افشان خواهد بود.

امکانات : تقریبا تمامی چاپگر جوهر افشان، امکانات یکسانی را ارائه و دارای حداقل حافظه ( بافر) می باشند .
البته چاپگرهای لیزری معمولا دارای امکانات بیشتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشانمی باشند. چاپگرهای لیزری تک رنگ ، قادر به نگهداری 150 تا 700 برگ می باشند که این مقدار در چاپگرهای لیزر تک رنگ حرفه ای ، 600 برگ است . چاپگرهای لیزری رنگی، قادر به نگهداری 200 تا 1200 برگ را دارا می باشند.
چاپ عکس : برخی از پرینتر جوهر افشان که قابلیت چاپ عکس را دارا می باشند از یک پورت اختصاصی USB ، بمنظور اتصال مستقیم چاپگر به دوربین دیجیتالی استفاده می نمایند. با استفاده ازپورت فوق ، دوربین دیجیتال به چاپگر متصل و امکان ارسال تصاویر انتخابی برای چاپگر فراهم می گردد. با استفاده از چاپگر جوهر افشان و بکارگیری مناسب کاعذهای مخصوص چاپ عکس ، می توان کیفیت چاپ تصاویر را در مقیاس بالائی افزایش داد .

 


www.pishtaznegar.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فروش پرینتر hp , فروش کارتریج hp , تعمیر پرینترهای hp در محل
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 148
  • بازدید کلی : 1,524