loading...
فروش پرینتر hp
فروش کارتریج hp بازدید : 20 شنبه 27 شهریور 1395 نظرات (0)

پنج نکته اساسی در مورد استفاده از پرینتر رنگی

حذف کردن خطوط اضافی:
مشکل: عکسی را چاپ کردهاید ولی میبینید که در آن خطوط اضافی دیده میشوند. این خطوط از کجا آمده اند و چگونه از بین میروند؟

راه حل: در هنگام چاپ و عکس بیشترین تعداد سوزنهای جوهرافشان به کار گرفته میشوند. اگر همه آنها درست نباشند، حاصل سریعا مشهود خواهد بود که چشم سریعا به آنها پی خواهد بود. این مشکل وقتی بیشتر خواهد شد که به جای برگه معمولی از برگههای مخصوص عکس که چند لایه بوده و جوهر به صورت کنترل شده به آنها وارد میشود، استفاده کنید. ایجاد خطوط اضافی را به روش زیر میتوانید از بین ببرید:
قبل از چاپ عکس، تستی از سوزنهای جوهرافشان بر روی کاغذ معمولی به عمل آورید. برای این منظور میتوانید توسط گزینه های زیر اقدام کنید:
Control Panel->Printers and Faxes->Properties->General->Print Test page

به برگه تستی چاپ شده نگاهی بیاندازید، اگر خطوط دارای حفره هایی بودند، مجبورید که سوزنهای جوهرافشان را پاک کنید و سپس دوباره تست کنید. “البته فراموش نکنید که تمام اینکارها را قبل از تست کردن بر روی برگه چاپی مخصوص عکس که گران میباشد انجام دهید”.

پرینتر رنگی

فروش کارتریج hp بازدید : 29 یکشنبه 14 شهریور 1395 نظرات (0)

پرینتر جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورقکاغذ کار می کنند که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن استآن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود. و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاههم از همین سه رنگ استفاده می شود که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست. برای اینکه در یک پرینترجوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یککارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد. که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد. یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی – قرمز – سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است. بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریجهای مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.

پرینتر جوهر افشان hp
یک عکس خوب بوسیله یک پرینتر CMYK چاپ می شود و برای عکسهای با کیفیت حرفه ای به یک پرینتر شش رنگ احتیاج دارید که یک آبی روشن و یک قرمز روشن علاوه بر رنگهای ذکر شده دارد. این نوع پرینتر برای برای چاپ عکس بسیار عالی بودهولی برای پرینت گرفتن از یک متن ضعیف عمل می کند. بخاطر داشته باشید که هرچند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپکنند اما مصرف جوهر آنها هم بالاست بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد.

 

اما پرینتر جوهر افشان بهترین پرینتر های موجود نیستندسرعت آنها 2 تا 3 صفحه در دقیقه برای پرینت متن است و برای چاپ هر صفحه گرافیک و عکس 2 تا 3 دقیقه زمان احتیاج دارد. طبیعتاً قیمت این پرینتر ها با افزایش سرعت پرینتر افزایش پیدا می کند به هر حال پرینتر های جوهر افشاناز نظر قیمت با بودجه بسیاری از افراد سازگار است. البته همه پرینتر های جوهر افشان ارزان نیستند و پرینتر جوهر افشان با قیمت 1500 دلار هم در بازار یافت می شود.

یک انتخاب گرانتر برای پرینت رنگی پرینتر لیزر است که از تونر CMYK برایخلق تصویر استفاده می کند. این پرینترها تصاویر گرافیکی و عکسهای با کیفیتفوق العاده عالی چاپ می کنند. به همان خوبی که خطوط تیز متن را پرینت می گیرند. سرعت آنها هم قابل توجه است 6 تا8 صفحه در یک دقیقه برای یک متن و یک صفحه در دقیقه برای برای برای پرینت از از تصاویر گرافیکی و عکس ها. ولییک پرینتر لیزر رنگی بسیار گران است. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان هم گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ هر برگ ارزان تر از پرینتر جوهرافشان است. و اگر قرار است تعداد زیادی پرینت رنگی داشته باشید باید در خرید پرینتر همه این نکات را در نظر بگیرید.

 


www.pishtaznegar.com

فروش کارتریج hp بازدید : 21 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

نحوه انتخاب پرینتر
چاپگرها یکی از قطعات جانبی کامپیوتر هستند که امروزه از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و تقریباً کارایی بالایی در کاربردهای مختلف دارند. معمولاً اکثر مردم به یک چاپگر برای استفاده شخصی در محیط کار و یا منزل نیاز دارند. ولی اکثر افراد در هنگام خرید، به علت کثرت مدل‌های مختلف چاپگر، دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند چاپگر مناسب خود را انتخاب نمایند.
در مرحله اول، نوع چاپگر انتخابی بستگی به کاری دارد که شما می‌خواهید با چاپگر خود انجام دهید. مانند چاپ متن و تصاویر گرافیکی سیاه و سفید و یا رنگی، این عامل باعث تغییر در نوع چاپگر انتخابی شما می‌شود. مثلاً اگر شمابه چاپ تعداد زیادی صفحات متنی احتیاج دارید، آن وقت برای شما یک چاپگر لیزری تک رنگ مناسب است. ولی برای تصاویر گرافیکی و عکس، دیگر نمی‌توانید از یک چاپگر لیزری سیاه و سفید استفاده کنید و نیاز به یک چاپگر رنگی جوهرافشان یا لیزری دارید تا بهترین کارایی را به دست آورید.

براساس نوع مصرف و کارایی، پرینترها به 5 نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

1 – پرینتر جوهرافشان ‌‌‌
2 – پرینتر لیزری سیاه و سفید
3 – پرینتر لیزری رنگی ‌‌‌‌
4 – پرینتر چند کاره
5 – چپرینتر قابل حمل

 

1 – پرینتر جوهرافشان


چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود:

فروش کارتریج hp بازدید : 28 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

قیمت چاپگر جوهر افشان بطور کلی نباید گران‌قیمت باشند. زیرا تعویض کارتریج‌های پرینتر باعث افزایش قیمت پرینترمی‌شود. در هنگام خرید، به قیمت کارتریج‌های پرینتر توجه کنید. توجه به قیمت کلی که در هر صفحه چاپ توسط چاپگر برای شما به دست می‌آید از برآورد قیمت کلی‌ کارتریج نسبت به تعداد صفحاتی که توسط کارتریج به چاپ می‌رسد، بهدست می‌آید. با این کار به راحتی می‌توانید به مقدار هزینه تقریبی‌ای که در مدت یک سال برای شار یا تعویض کارتریج بپردازید، دست پیدا کنید.

کارخانه‌های سازنده بر روی جعبه‌های پرینتر خود سرعت بالایی از چاپ صفحات را به شما معرفی می‌کنند. اما در تست‌ها دیده شده است که موتور یک چاپگر جوهر افشان توانایی چاپ 2 تا 4 صفحه در حالت چاپ متن تمام صفحه و 2 تا 3 صفحه در حالت چاپ عکس یا تصویر را دارد.

چاپگر جوهر افشان

تعدادی از چاپگرهای جوهرافشان می‌توانند عکس‌هایی در حد و اندازه یک چاپگر حرفه‌ای عکاسی به چاپ برسانند. پس اگر شما پرینتر خودرا برای چاپ عکس و یا تصاویر گرافیکی به کار می‌برید، به دنبال مدلی از پرینترهای جوهر افشان بگردید که ویژگی‌های این نوع چاپ را به خوبی دارا باشند. اگر از افرادی هستید که تمام کارهای شما مربوط به چاپ عکس و کارت گرافیکی می‌باشند، به دنبال چاپگرهای چاپ عکس که دارای امکانات ویژه‌ای مانند، اسلات حافظه، پنل مانیتور‌ LCD که به شما امکان دیدن عکس و چاپ بدون‌ PC را می‌دهد، بگردید.

فروش کارتریج hp بازدید : 37 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

هنگام استفاده از پرینتر‏های لیزری به موارد زیر توجه فرمایید:

  • کارتریجها را همواره در حالت افقی نگهداری یا حمل نمایید.
  • دمای نگهداری کارتریجها بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد. کارتریجها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید.
  • پرینتر را در محیط پر گرد و غبار،  کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهید.
  • بهتر است پریز برق پرینتر با یک پرینتر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور لامپی مشترک نباشد و محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر شل نباشدتا از جرقه زدن جلوگیری شود.
  • هنگام پرینت کردن پرینتر را خاموش نکنید. همچنین هنگام پرینت کردن در پرینتر را باز نکنید. هر دو حالت فوق منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر می‎شود.
  • پرینتر لیزری
  • از پرینت روی کاغذهای منگنه‏ دار یا چسبنده پرهیز نمایید.
  • پهنای سینی کاغذ را به شکلی تنظیم کنید که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.
  • چنانچه به هر دلیل کاغذ در پرینتر گیر کرد پس از شناسایی محل کاغذ به آرامی و با دقت به شکلی آن را آزاد کنید که تکه‏ای از کاغذ کنده نشود چون باقی ماندن تکة کوچکی از کاغذ در پرینتر به سادگی می‏تواند دستگاه را متوقفکند. در صورتی که کاغذ دور فیلم فیوزر پییچیده شده باشد هیچ اقدامی انجام ندهید و پرینتر را به تعمیر گاه بفرسید تا با هزینهای اندک فیوزینگ باز شدهو کاغذ خارج شود چون در غیر این صورت می تواند باعث آسب دیدن به فیلم فیوزینگ و یا پرس دستگاه شود و هزینه تعمیر را بالا ببرد .
فروش کارتریج hp بازدید : 14 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

1. جمع شدن کاغذ

رایج ترین مشکلی که برای هر نوع پرینتری اتفاق می افتد جمع شدن کاغذ است. جمع شدن کاغذ به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد:  ممکن است پرینتر کثیف باشد، کاغذ نامناسب استفاده شده است ویا حط کش های پرینتر که کاغذ را نگه میدارد خراب شده است. با وجود اینکه تمیز کردن پرینتر و یا استفاده از کاغذ مناسب کار راحتی است اما درست کردن خط کش های پرینتر بسته به اینکه از چه نوع پرینتر hp استفاده میکنید ممکن است متفاوت باشد و کار تخصصی تری است. در بعضی از پرینتر hp برای تعمیر پرینتر نیازی به باز کردن کامل پرینتر ندارید اما در بعضی دیگر از پرینترهای Hp برای تعمیر  خط کش پرینتر باید پرینتر را به طور کامل باز کنید. بدون توجه به دلیلی که جمع شدن کاغذ را ایجاد کرده است بهتر است کاغذ را در جهت قرار دادن کاغذ بیرونبکشید چون بیرون کشیدن مکرر کاغذ از پشت دستگاه می تواند به دستگاه شما صدمه وارد کند.

پرینتر

بعضی پرینترهای Hpخاص بیشتر از دیگر پرینتر hp کاغذ جمع می کنند. تجربه نشان داده است پرینترهایی که کاغذ عمودی وارد آن  میشود و غیر عمودی به داخل کشیده می شود کاغذ را بیشتر جمع می کنند. این قسم پرینترها برای جاهایی که استفاده سنگین از آنها میشود مناسب نیستند اما  در بعضی از سازمان ها بدون توجه  به این مشکل استفاده های شخصی از آن می شود. علاوه برآن بعضی از افراد در استفاده ازخط کش های پرینتر hp جدید سری 4000  مشکل دارند که به نظر عجیب می رسد چون پرینترهای قدیمی تر Hp سری 4000 و 5000 به عنوان پرینترهای سرسختی شناخته می شوند که کاغذ را جمع نمی کنند.

فروش کارتریج hp بازدید : 40 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

چگونه از پرینتر خود مراقبت کنیم؟
اگر تصور می کنید تنها مشکل شما انتخاب پرینتر مناسب است، سخت در اشتباه هستید! برخلاف بیشتر قطعات کامپیوتری که فقط کافی است آن را به برق زده و دیگر کاری به کارش نداشته باشید، باید مراقبت ویژه ای از پرینترها به عمل آورید و هزینه این نگهداری را نیز بپردازید. ممکن است تصور کنید که با خریدیک مدل ارزان قیمت، هزینه های جانبی نیز کاهش خواهند یافت، اما دقت داشته باشید که قیمت مواد مصرفی اصلی پرینترها تقریباً به اندازه قیمت یک پرینتر نو است.
قبل از نصب پرینتر، حتماً دفترچه راهنمای نصب پرینتر خود را بخوانید تا هنگام نصب دچار مشکل نشوید. بزرگ ترین مشکل پرینترهای جوهر افشان،خشک شدن جوهر آن ها در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر است. به همین دلیل سازندگان پرینترها بخشی به نام Nozzle Check یا Test Print را درنرم افزار همراه پرینتر قرار داده اند تا در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر، هر هفته یا ده روز یک بار این قسمت را اجرا کنید تا با چاپ یک متن یا طرح مختصر، از خشک شدن جوهر پرینتر جلوگیری کنید. خوشبختانه پرینترهای لیزری چنین مشکلی ندارند.

چند کاره
تا جایی که امکان دارد، سعی کنید از مواد مصرفی اصلی در پرینتر خود استفادهکنید. جوهرهای ساخته شده توسط سازنده اصلی با پرینتر شما سازگاری کامل داشته و می توانید مطمئن باشید که کیفیت چاپ نسبت به قبل تغییر نخواهد کرد.البته می توانید کارتریج را شارژ کنید، اما هر جوهر متفرقه ای با پرینتر سازگار نبوده و تنها برخی از آن ها کیفیت بهتری دارند. این که بدانید کدام جوهر متفرقه با پرینتر شما هماهنگی بهتری از نظر کیفیت نهایی چاپ دارد، تنها با آزمایش این جوهرها امکان پذیر است. شارژ جوهر و کارتریج نیز وضعیت مشابهی دارد و با آن که هزینه آن از خرید یک جوهر و کارتریج جدید بسیار کمتر است، اما مشکلات و افت کیفیت خود را دارد.هر کاغذی نیز با پرینتر شما سازگاری ندارد.

فروش کارتریج hp بازدید : 20 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

همه روزه افراد زیادی تعدادی پرینتر برای استفاده شخصی یا حرفه ای می خرند. نوع پرینتری که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که از چه چیزی می خواهید پرینت بگیرید، متن یا گرافیک یا عکس سیاه وسفید؟ اگر بیشتر از متون پرینت می گیرید و تعداد این متون هم زیاد است یک پرینتر لیزر سیاه و سفید برای شما بسیار مناسب است  اما برای پرینت گرفتن از عکس ها یا تصاویر گرافیکی احتیاج به یک پرینتر رنگی جوهر افشان (جوهر پاش ) یا در صورت امکانیک پرینتر لیزر رنگی دارید.

 

چند کاره
پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزر رنگی

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند. که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و دربعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوطتیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

فروش کارتریج hp بازدید : 10 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریجنامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یکصفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: (آبی)،  (قرمز) و‌  زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود. بعضی از چاپگرهای جوهرافشان، از ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ مشکیِ مرکبی به وجود می‌آورند که برای نوشتن متنچندان مناسب نیست و رنگ آن به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی می‌باشد. درسری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید. ولی امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند. معمولاً اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. ولی شما برای چاپ حرفه‌ای عکس، به یک چاپگر با شش رنگ مجزا احتیاجدارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن ‌باشد که در ایجاد تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر تأثیرگذار است.

فروش کارتریج hp

فروش کارتریج hp بازدید : 12 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

این نکات را که بهترین مشاور شما برای استفاده از پرینتر است را همیشه در ذهن خود داشته باشید .
درون پرینتر را همیشه تمیز کنید
یکی از توصیه های ساده ای که همیشه می شنوید ، بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر تمیز کردن درون آن هست . وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید . هر ماه یکبار سعی کنید درون پرینتر خود را با دستگاه فشار باد تمیز کنید .
از استفاده کاغذهای پاره ، تا شده و استفاده شده جلوگیری کنید .
استفاده از کاغذ معیوب باعث گیر کردن آن درون پرینتر می شود و هر وقت این اتفاق رخ می دهد امکان شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر وجود دارد ، جهت جلوگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید .
از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .
بسیاری از سازمانها جهت کاهش هزینه ها خود از کاغذهای که کیفیت پایین و متوسطی دارند استفاده می کنند و استفاده از این کاغذها باعث خرابی پرینتر می شود . برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با ۲۰dl مناسب می باشد ، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با ۲۴dl استفده کنید .
کارخانجات تولید کننده پرینتر ها کاغذها کوچکی به عنوان نمونه بهمراه پرینتر ها ارائه می دهند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده خود با آنها به کیفیتشان پی ببرید . در ضمن استفاده از دفترچه و مراجعه با سایت شرکت تولید کننده کمک بزرگی به شما جهت انتخاب کاغذ مرغوب می نماید .

پرینتر لیزری سیاه و سفید

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
فروش پرینتر hp , فروش کارتریج hp , تعمیر پرینترهای hp در محل
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 152
  • بازدید کلی : 1,528